Grill360 Grillopedia - Encyklopedia Grillowania AKADEMIA ZDROWEGO GRILLOWANIA Nasz dietetyk radzi: Jak nie przytyć podczas wakacji?

Nasz dietetyk radzi: Jak nie przytyć podczas wakacji?

decofire
0 1474
Nasz dietetyk radzi: Jak nie przytyć podczas wakacji?

Podczas wakacyjnych wyjazdów lubimy sobie pofolgować. Aby jednak nie przytyć, trzeba
nauczyć się robić to z umiarem. Zatem jak nie przytyć w czasie wakacji?

PODEJMUJ ZDROWE WYBORY ŻYWIENIOWE!

Nie musisz rezygnować ze wszystkich przysmaków, aby było zdrowo i dietetycznie.
Wystarczy zachować umiar. Jeden gofr raz na kilka dni nie zaszkodzi, jednak zjedz go z
owocami, a nie z bitą śmietaną. W polskich miejscowościach turystycznych króluje ryba, a
do niej frytki. Zrezygnuj z frytek na rzecz sałatki, a rybę wybierz pieczoną/grillowaną bez
panierki! Spędzasz cały dzień na plaży? Zabierz kanapki z pieczywa żytniego z dowolnymi
składnikami, batony musli, owoce i warzywa. Ograniczy to podejmowanie złych wyborów
żywieniowych, którym towarzyszy uczucie głodu. Wtedy jest już za późno. Najczęściej
wybór pada na fast foody. Gałka lodów śmietankowych lub sorbetu owocowego podczas
aktywnego dnia też Ci nie zaszkodzi. O ile będzie to jedna gałka, a nie deser lodowy z bitą
śmietaną. Jeśli zależy Ci na zdrowiu i ładnej sylwetce częściej wybieraj wartościowe
alternatywy – owocowe sałatki, koktajle, kolorowe smoothie bazujące na sezonowych
produktach.

Jak nie przytyć

JAK NIE PRZYTYĆ ? JEDZ REGULARNIE!

Regularne posiłki to klucz do redukcji masy ciała, a później utrzymania wagi. Z tego nawyku
nie rezygnuj nawet podczas urlopu. Zawsze zjedz śniadanie do godziny po przebudzeniu,
następnie kolejne posiłki w równych odstępach czasowych (3 – 4 h), a ostatni około 3 godziny przed snem. Regularne jedzenie spowoduje, że nie będziesz mieć ochoty na podjadanie niezdrowych i wysokokalorycznych produktów.

UWAŻAJ NA NAPOJE I ALKOHOL!

Pij minimum 2 lutry wody mineralnej w ciągu dnia. Unikach pustych kalorii z kolorowych
napojów gazowanych i soków. Jasne piwo ma wysoki indeks glikemiczny i pobudza ochotę
na niezdrowe przekąski. Jeśli już sięgasz po alkohol wybieraj czerwone, wytrawne wino,
bowiem jest mniej kaloryczne niż inne trunki. Uważaj na ilość wypitego alkoholu! Może
prowadzić do odwodnienia, a także być przyczyną dodatkowych kilogramów i sporego
brzuszka. Podczas spożywania alkoholu pij również wodę. Zapobiegnie ona zatrzymywaniu
się płynów w organizmie, nieprzyjemnym obrzękom i bólowi głowy następnego dnia.

Jak nie przytyć

PAMIĘTAJ, ŻE GRILLOWANIE MA SWOJE ZALETY ORAZ…WADY!

Nie jest prawdą, że wszystko, co przygotujemy na grillu, będzie lekkie. Zamiast kiełbas,
kaszanek i grzanek z tłustym serem zdecydowanie lepszym wyborem będzie mięso drobiowe,
ryby oraz warzywa (cukinia, kabaczek, papryka, pieczarki) podane w formie szaszłyków.

SPĘDZAJ CZAS AKTYWNIE!

Wykorzystajmy wolny czas jako dobrą okazję do wzmożonej aktywności. Na pewno latem
każdy znajdzie formę aktywności fizycznej, która sprawi dużo przyjemności, np: rower,
rolki, bieganie, nordic walking, pływanie, fitness czy taniec. Choć może się to wydawać
nieprawdopodobne, jednak tydzień spędzony w ruchu da nam więcej energii i chęci do życia,
niż pół miesiąca spożytkowanego na lenieniu się.

Jak nie przytyć

GD Star Rating
loading...
Nasz dietetyk radzi: Jak nie przytyć podczas wakacji?, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

PODOBNE ARTYKUŁY

Grillowanie na diecie? Tak! 4 zdrowe zasady

decofire
0 139
Grill w stylu eko. 6 prostych zasad

decofire
0 165