Grill360 GRILLOWY LIFESTYLE Najzdrowsze rodzaje sera

Najzdrowsze rodzaje sera [PORADNIK]

decofire
0 409
Najzdrowsze rodzaje sera [PORADNIK]

Uczuleni na laktozę i osoby na diecie powinni z nich zrezygnować. Inni na szczęście nie muszą. Są pyszne, a do tego zawierają składniki odżywcze, ważne dla organizmu, łatwo przyswajalne białko oraz wapń i fosfor. Który z serów jest najzdrowszy? Sprawdź!

Zdrowy ser: C jak cheddar

Cheddar to doskonały ser dla alergików. Ma niski poziom laktozy i mogą go jeść osoby z jej nietolerancją. Świetny także dla chorych na osteoporozę, ze względu na zawartość białka i wapnia. Twarde, dojrzewające sery zawierają tryptofan, który jest niezbędny do powstania serotoniny, hormonu szczęścia. Teraz już wiesz, dlaczego niektórzy mówią, że ser zapewnia dobry nastrój. To jednak nie wszystko! Zawarte w nim składniki: chrom (wycisza), magnez (uspokaja) i witaminy z grupy B (zmniejszają napięcie) też dobrze wpływają na organizm. Naukowcy z Włoch dowiedli, że cheddar może złagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego.

Zdrowy ser: G jak gorgonzola

Gorgonzola, czyli niebieski ser z pleśnią, ma obniżoną zawartość tłuszczu, przez co jest polecany osobom cierpiącym na osteoporozę i artretyzm. Jest doskonałym źródłem witamin z grupy B i ma niski poziom cholesterolu. Pomaga też zachować zdrowe zęby.

Czy wiesz, że…

Przeciętny Polak zjada ponad 6 kg sera w ciągu roku.

Zdrowy ser: P jak parmezan

Ten najpopularniejszy ser na świecie poprawia trawienie i gospodarkę jelitową. Ostatnie badania wykazały też, że obniża ciśnienie tętnicze krwi. Jest bogaty w białko, ma mało kalorii i jest lekkostrawny! Czego chcieć więcej?

Zobacz też: Jak grillować ser? [PRAKTYCZNE PORADY]

Zdrowy ser: R jak ricotta

Wiele osób na pytanie, jaki ser jest najzdrowszy, odpowiada ricotta! Ten ser zawiera wiele protein i pokrywa 25% dziennego zapotrzebowania na wapń. Jest też bogaty w fosfor, witaminy z grupy B i cynk. A co najważniejsze – ma niski poziom tłuszczu i sodu. Można jeść do woli!

Zdrowy ser: T jak twarożek

Popularny w Polsce twarożek jest bogaty w białko, a także wapń, selen i fosfor. Można go kupić w wersji bez soli i laktozy. Dlatego twaróg uznaje się za najlepszy ser dla osób na diecie.

ser

Jak kupić zdrowy ser?

Przed zakupem sera koniecznie przeczytaj etykietę, bo zamiast z pachnącym smakołykiem możesz wylądować z produktem seropodobnym w koszyku. Jak rozpoznać podróbkę? W składzie zawiera substancje zagęszczające, takie jak lecytyna sojowa i tłuszcz roślinny, a na etykiecie nie znajdziesz słowa „ser”. Poznasz ją też po cenie. Dobry, zdrowy ser kosztuje około 30 zł za kg.

Zwróć uwagę na datę ważności. Podejrzanie długa wskazuje, że produkt jest nafaszerowany konserwantami. Pamiętaj, że biały ser po otwarciu zachowuje świeżość przez 2 dni, a twaróg tylko 1 dzień.

To Cię może zainteresować: Grillowanie na diecie? Tak! 4 zdrowe zasady

Nie kupuj produktów light. Zamiast tłuszczu zwierzęcego, zawierają one tłuszcze roślinne, w związku z czym można je uznać za produkty seropodobne. Żółty ser nie powinien się kruszyć, a jeśli go pokroisz – sklejać w plastry. W twardych serach dziury są owalne i podłużne, za to rozmieszczone regularnie i niezbyt gęsto. Miękkie sery mają jedynie pojedyncze oczka. Przyjrzyj się także barwie produktu. Nie może być ona jasnożółta, ponieważ świadczy o dodaniu sztucznych barwników.

Ser to ważny element codziennej diety. Jest bogatym źródłem wapnia i białka. Jaki ser jest najzdrowszy? Bez wątpienia ten kupiony w sprawdzonym sklepie i nie zawierający konserwantów.

Szukasz więcej porad? Wejdź na nasz kanał na YouTubie!

 

GD Star Rating
loading...

PODOBNE ARTYKUŁY